Magento 2 til Sport24

Kunde

Sport24 A/S

webshop

Sport24 og WEXO har i flere år haft et tæt samarbejde hvor WEXO har været ansvarlig for udvikling af hele deres E-commerce platform, herunder især en række tunge integrationer til kundeklubben med over 100.000 medlemmer, hele deres setup af butikker samt deres WMS Og ERP løsning.

Ved Sport24 som er B2C fokuseret har der især været arbejdet med at optimere checkout og kunderejsen i sin helhed, for at øge konverteringsraten. Da vi for 2019 lancerede deres Magento 2 løsning oplevede de en stigning på 80% i antal ordrer på Black Friday. Samtidig undgik de nedbrud eller brugen af Kø systemet Queue-IT.

Udvalgte funktioner

punkt
Avanceret Navision integration
punkt
Kundeklub
punkt
Cross channel
punkt
Farve og størrelsesvalg ved hover af produkt på katalogsiden
punkt
Pakkesætløsning og håndtering af tryk på varer
punkt
Tidsstyrede kampagnepriser
punkt
Webstander ude i butikkerne, hvor layout og features er tilpasset denne enhed
punkt
Optimering af SEO arbejdet
punkt
Udvidet søgefunktion med forbedret administration af søgeresultaterne - Algolia
punkt
Cloud hosting på AWS
punkt
Optimeret checkoutflow
punkt
Cachewarmer
punkt
Overvågning af performance
punkt
Optimering af brugervenlighed
+100k
Klubmedlemmer
100
Butikker
Fordoblet
konverteringsrate

Sport24's e-handelsløsning

Magento webshop
Magento webshop
Magento webshop
Magento webshop
Magento webshop
Magento webshop
Magento webshop
Magento webshop
Magento webshop
Magento webshop
Magento webshop
Magento webshop

Fremhævede funktioner

Implementeret Cross channel

Med Cross Channel får kunderne den samme oplevelse af Sport24 uanset om de handler på webshoppen eller i butikkerne.
Ude i butikkerne har Sport24 opstillet webstandere, hvor kunderne kan handle i en tilpasset webshop. Her kan de bestille varer til hjemmeadressen eller få den med hjem fra butikken.

Sport24's kunder kan tilgå alle produkter, optjene points, se kvitteringer m.m. på webshoppen og ude i butikkerne.

Kundeklubben er også integreret på tværs af kanaler, hvor man kan samle point op til kundeklubben i både webshoppen og butikkerne. Som klubmedlem bliver alle dine kvitteringer automatisk gemt under sit klublogin, uanset om man handler i webshoppen eller i en af butikkerne.

Sport24.dk er blevet mere integreret og med samspillet af kanalerne kan varer købes i den ene kanal, byttes i den anden, bestilles på webshoppen og afhentes i den valgte butik.

    Cross channel Magento webshop
    punkt
    Butikslagervisning
    Her har kunderne let adgang til at se om produktet er tilgængelig i den lokale butik.
    punkt
    Pickup in store
    Kunderne har mulighed for at bestille en vare i webshoppen og efterfølgende hente den i en butik eller senere bytte varen i en af butikkerne. Eller hvis en fysisk butik ikke har varen på lager, så kan kunden købe den i webshoppen på webstanderen ude i butikken.

    Optimeret checkoutflow

    punkt
    Soft login i checkout
    Det gør checkoutflowt hurtigere for klubmedlemmer, hvor deres informationer hentes automatisk fra systemet, når de har indtastet deres telefonnummer eller mail. Klubmedlemmer får ligeledes info om, at de får rabatter og gratis fragt som VIP-kunde. For ikke klubmedlemmer får man også en meget overskuelig checkout side, hvor alt er samlet på én side.
    punkt
    Adresse lookup i checkout og ved tilmelding
    For at undgå fejlindtastninger i checkout er der implementeret adresse lookup og validering af den indtastede adresse.
    Optimeret checkoutflow

    Optimeret brugervenlighed

    punkt
    Bedre loadtider med cache warmer
    Cache warmeren gør af webshoppen er hurtigere for kunderne, når de browser rundt på shoppen.
    punkt
    Køre kampagner på fuld tryk
    Sport24's faste udviklingsteam hos WEXO har finjusteret løsningen, så behovet for at begrænset besøgende ved kampagner ikke længere er nødvendigt.
    punkt
    Ingen "døde" produkter
    For at sikre kunderne finder frem til produkterne, er der implementeret en 404-løsning, hvor kunden redirectes til den dybeste eksisterende kategori, hvor man normalt ville lande på en 404-side, når et produkt ikke længere er aktivt.
    optimeret brugervenlighed webshop
    Udsalg Magento webshpo
    punkt
    Massiv fremgang i antal ordre på store kampagnedage
    Webshoppen er blevet optimeret til at kunne håndtere store kampagner som fx Black Friday og store udsalgsdage, hvor sitet køre glat og kan håndtere alle de mange ordrer uden nedetid eller brug af Queue-it.

    Shoppen kører nu hurtigere ved store kampagnedage og kan håndtere den massive mængde besøgende og ordrer, der lægges i webshoppen på sådanne dage.

    Efter skiftet til Magento 2 fik Sport24 en +80% fremgang i antal gennemførte ordre på Black Friday og det implementerede performancemode gjorde, at der ikke længere var brug for Queue-it til at håndtere den store mængde besøgende og ordre.

    Visual-merchandiser

    Sport24 bruger visual merchandiser til at skabe et univers for sine kunder, hvor de bliver inspireret og får lyst til at købe flere af deres produkter. Her sættes rammen for produkterne, der ændrer "vinduesshoppere" til interesseret og i sidste ende købere af produktet.

    Visual merchandiser hjælper kunder til at overskue et stort sortiment og blive inspireret og stimuleret til køb.

    Ren praktisk kan Ecommerce manageren hurtigt og effektivt opbygge en landingside og kampagneside i Magento 2, hvor produkterne udvælges i backend ud fra forskellige parametre. Herefter sendes puljen af de udvalgte produkterne til NAV, hvor Ecommerce manageren nemt kan ændre priserne, hvorefter de sendes retur til webshoppen med nye priser og/eller rabatter.

    visual merchandiser Magento webshop

    Se nogle af vores andre cases

    Webshop case WEXO
    Webshop case WEXO
    Webshop case WEXO

    Vil du høre mere?

    eller
    Tak for din besked - du hører fra os ASAP
    Oops! noget gik galt, venligst prøv igen
    Lea Ørsted
    E-business konsulent
    WEXO
    27 24 40 27