Magento 2 til Sport24

Sport24 er en af Danmarks absolut stærkeste brands inden for detail, og vi har hos WEXO haft den store fornøjelse at lede dem igennem en succesfuld overdragelse, hvor driften er flyttet til WEXO og udvikling samt vedligehold på de eksisterende e-handelsløsninger videreført på bedste vis. Efterfølgende har vi udviklet deres Magento 2 webshop, hvor der er lavet nye funktioner og performance optimering.

Sport24 kom til os med et ønske om at forbedre deres muligheder i den fremadrettede udvikling af deres e-handelsløsninger og ikke mindst at få adgang til flere dygtige danske ressourcer hos en stærk udviklingspartner.

Udvalgte funktioner

Avanceret Navision integration
Kundeklub
Cross channel
Farve og størrelsesvalg ved hover af produkt på katalogsiden
Pakkesætløsning og håndtering af tryk på varer
Tidsstyrede kampagnepriser
Webstander ude i butikkerne, hvor layout og features er tilpasset denne enhed
Optimering af SEO arbejdet
Udvidet søgefunktion med forbedret administration af søgeresultaterne - Algolia
Cloud hosting på AWS
Optimeret checkoutflow
Cachewarmer
Overvågning af performance
Optimering af brugervenlighed
+100k
Klubmedlemmer
100
Butikker
Øget
konverterings-%
Øget
omsætning

Sport24's e-handelsløsning

Fremhævede funktioner

Implementeret Cross channel

Med Cross Channel får kunderne den samme oplevelse af Sport24 uanset om de handler på webshoppen eller i butikkerne.
Ude i butikkerne har Sport24 opstillet webstandere, hvor kunderne kan handle i en tilpasset webshop. Her kan de bestille varer til hjemmeadressen eller få den med hjem fra butikken.

Sport24's kunder kan tilgå alle produkter, optjene points, se kvitteringer m.m. på webshoppen og ude i butikkerne.

Kundeklubben er også integreret på tværs af kanaler, hvor man kan samle point op til kundeklubben i både webshoppen og butikkerne. Som klubmedlem bliver alle dine kvitteringer automatisk gemt under sit klublogin, uanset om man handler i webshoppen eller i en af butikkerne.

Sport24.dk er blevet mere integreret og med samspillet af kanalerne kan varer købes i den ene kanal, byttes i den anden, bestilles på webshoppen og afhentes i den valgte butik.

    • Butikslagervisning
      Pt er Sport24 ved at få implementeret butikslagervisning, hvor kunderne kan se om produktet er tilgængelig i den lokale butik.
    • Pickup in store
      Kunderne har mulighed for at bestille en vare i webshoppen og efterfølgende hente den i en butik eller senere bytte varen i en af butikkerne. Eller hvis en fysisk butik ikke har varen på lager, så kan kunden købe den i webshoppen på webstanderen ude i butikken.

    Optimeret checkoutflow

    • Soft login i checkout
      Det gør checkoutflowt hurtigere for klubmedlemmer, hvor deres informationer hentes automatisk fra systemet, når de har indtastet deres telefonnummer eller mail. Klubmedlemmer får ligeledes info om, at de får rabatter og gratis fragt som VIP-kunde. For ikke klubmedlemmer får man også en meget overskuelig checkout side, hvor alt er samlet på én side.
    • Adresse lookup i checkout og ved tilmelding
      For at undgå fejlindtastninger i checkout er der implementeret adresse lookup og validering af den indtastede adresse.

    Optimeret brugervenlighed

    • Bedre loadtider med cache warmer
      Cache warmeren gør af webshoppen er hurtigere for kunderne, når de browser rundt på shoppen.
    • Køre kampagner på fuld tryk
      Sport24's faste udviklingsteam hos WEXO har finjusteret løsningen, så behovet for at begrænset besøgende ved kampagner ikke længere er nødvendigt.
    • Ingen "døde" produkter
      For at sikre kunderne finder frem til produkterne, er der implementeret en 404-løsning, hvor kunden redirectes til den dybeste eksisterende kategori, hvor man normalt ville lande på en 404-side, når et produkt ikke længere er aktivt.
    • Massiv fremgang i antal ordre på store kampagnedage
      Webshoppen er blevet optimeret til at kunne håndtere store kampagner som fx Black Friday og store udsalgsdage, hvor sitet køre glat og kan håndtere alle de mange ordrer uden nedetid eller brug af Queue-it.

      Shoppen kører nu hurtigere ved store kampagnedage og kan håndtere den massive mængde besøgende og ordrer, der lægges i webshoppen på sådanne dage.

      Efter skiftet til Magento 2 fik Sport24 en +80% fremgang i antal gennemførte ordre på Black Friday og det implementerede performancemode gjorde, at der ikke længere var brug for Queue-it til at håndtere den store mængde besøgende og ordre.

    Visual-merchandiser

    Sport24 bruger visual merchandiser til at skabe et univers for sine kunder, hvor de bliver inspireret og får lyst til at købe flere af deres produkter. Her sættes rammen for produkterne, der ændrer "vinduesshoppere" til interesseret og i sidste ende købere af produktet.

    Visual merchandiser hjælper kunder til at overskue et stort sortiment og blive inspireret og stimuleret til køb.

    Ren praktisk kan Ecommerce manageren hurtigt og effektivt opbygge en landingside og kampagneside i Magento 2, hvor produkterne udvælges i backend ud fra forskellige parametre. Herefter sendes puljen af de udvalgte produkterne til NAV, hvor Ecommerce manageren nemt kan ændre priserne, hvorefter de sendes retur til webshoppen med nye priser og/eller rabatter.

    Vil du gerne vide mere om ovenstående e-handelsløsning

    Lea Ørsted
    E-business konsulent
    Tlf. 27 24 40 27
    lea@wexo.dk

    Se nogle af vores andre cases

    Magento certificering - WEXO
    Magento certificering - WEXO
    Magento 2 certificering - WEXO
    Kontakt
    Tlf. 7199 4816
    Kontakt@wexo.dk
    CVR. 33757131
    Aalborg
    WEXO A/S
    Rebslagervej 2
    9000 Aalborg
    Aarhus
    WEXO A/S
    Viborgvej 159A
    8210 Aarhus V
    København
    WEXO A/S
    Vesterbrogade 121 7. sal
    1620 København V