Sport24 er en af Danmarks absolut stærkeste brands inden for detail, og vi har hos WEXO haft den store fornøjelse at lede dem igennem en succesfuld overdragelse, hvor driften er flyttet til WEXO og udvikling samt vedligehold på de eksisterende e-handelsløsninger videreført på bedste vis. Efterfølgende har vi udviklet deres Magento 2 webshop, hvor der er lavet nye funktioner og performance optimering.
Sport24 kom til os med et ønske om at forbedre deres muligheder i den fremadrettede udvikling af deres e-handelsløsninger og ikke mindst at få adgang til flere dygtige danske ressourcer hos en stærk udviklingspartner.
Med Cross Channel får kunderne den samme oplevelse af Sport24 uanset om de handler på webshoppen eller i butikkerne.
Ude i butikkerne har Sport24 opstillet webstandere, hvor kunderne kan handle i en tilpasset webshop. Her kan de bestille varer til hjemmeadressen eller få den med hjem fra butikken.
Sport24's kunder kan tilgå alle produkter, optjene points, se kvitteringer m.m. på webshoppen og ude i butikkerne.
Kundeklubben er også integreret på tværs af kanaler, hvor man kan samle point op til kundeklubben i både webshoppen og butikkerne. Som klubmedlem bliver alle dine kvitteringer automatisk gemt under sit klublogin, uanset om man handler i webshoppen eller i en af butikkerne.
Sport24.dk er blevet mere integreret og med samspillet af kanalerne kan varer købes i den ene kanal, byttes i den anden, bestilles på webshoppen og afhentes i den valgte butik.
Sport24 bruger visual merchandiser til at skabe et univers for sine kunder, hvor de bliver inspireret og får lyst til at købe flere af deres produkter. Her sættes rammen for produkterne, der ændrer "vinduesshoppere" til interesseret og i sidste ende købere af produktet.
Visual merchandiser hjælper kunder til at overskue et stort sortiment og blive inspireret og stimuleret til køb.
Ren praktisk kan Ecommerce manageren hurtigt og effektivt opbygge en landingside og kampagneside i Magento 2, hvor produkterne udvælges i backend ud fra forskellige parametre. Herefter sendes puljen af de udvalgte produkterne til NAV, hvor Ecommerce manageren nemt kan ændre priserne, hvorefter de sendes retur til webshoppen med nye priser og/eller rabatter.