Magento 2 E-handelsløsning til Daarkbak Redoffice

Daarkbak Redoffice (tidl. Redoffice Scan Office shop) er en af Danmarks største kontorforsyningskæder. I 2015 valgte de WEXO som leverandør på hele E-commerce platformen, der både indebærer B2C, B2B og B2G løsninger samt en kompliceret Dynamics NAV- og PIM integration.

Strategi

En PWA løsning som gør brug af Headless Commerce

Daarbak Redoffice består af mere end 400 millioner kalkulerede priser fordelt på 60.000 varenumre, som webshoppen henter on-the-fly fra Dynamics NAV.

Løsningen er udviklet på Magento 2 med en tilføjelse af en PWA frontend for at øge hastighed og performance. Content management håndteringen er forenklet, så den ikke håndteres fra Magento, men i stedet i et simplificeret management system. Dette er sammenkoblet med PWA frontenden, hvilket betyder at nye ændringer eller undersider vises med det samme uden behov for indeksering.

Den nye platform har bl.a. resulteret i en 35% forbedret konverteringsrate på en i forvejen veloptimeret løsning.

Dedikeret udviklingsteam

Med baggrund i Daarbak Redoffices ambitioner på det digitale område, blev det besluttet at gå med en model, hvor WEXO fast afsætter en fuldtidsressource hver måned til videreudvikling på projektet. Der vil være én primær udvikler på projektet, men denne kan lade andre tage nogle af timerne, hvis det skønnes, at de har spidskompetencer, som vil kunne løse en opgave bedre.

Teamet består af en projektleder og flere udviklere, som er blevet eksperter på netop denne webshop. På den måde sikre Daarbak Redoffice leverancesikkerhed og en hurtig time-to-market.

dedikeret e-handels udviklingsteam hos WEXO
daarbak redoffice ehandelsløsning på magento 2 platformen med en PWA og headless commerce
"

Vi er i Scan Office Group rigtig glade for samarbejdet med WEXO, som kun er blevet stærkere og bedre gennem årene. Vi sætter stor pris på at have et fast team tilknyttet til udviklingen på vores webshops og som E-commerce Manager, giver det en tryghed at kunne få hjælp fra dem, indenfor få minutter, hvis der skulle opstå uforudsete problemer.

"
Martin Maglebjerg, E-commerce Manager- Daarbak Redoffice

Funktionsliste

punkt
Hurtig og avanceret Navision integration
punkt
Integration til Klaviyo
punkt
PIM-integration til Akeneo
punkt
Relewise integreret som søge- og recommenderingsmotor
punkt
Forbedret søgefunktion med integreret køb knap
punkt
Custom dashboard i backend - visning af hvornår de forskellige integrationer er kørt samt manuel start af produktimport
punkt
Webmasteren kan se hvilke ordre en rabatkode er anvendt på i backend
punkt
GDPR modul
punkt
Nedbragt antallet af JavaScript filer med custom bundle JavaScript filer
punkt
Fokuseret checkout hvor støj minimeres
punkt
Lagerhotel varer for B2B kunder
punkt
Leveringsdato vælger på checkout
punkt
Kvikbestilling - Indkøbslister der gør det let at genbestille varer
punkt
Muligt at lave begrænsning af varesortiment på den enkelte B2B kunde
punkt
Flere åbne ordre ad gangen, så kunderne kan bestille løbende til flere afdelinger
punkt
Pointsystem med optjening af bonuspoint der kan anvendes i bonusshoppen, som en præmie for at klare handlen selv
punkt
Særskilt fragt på udvalgte produkter
punkt
Muligt at styre profileringen af whitelabel produkter på webshoppen
punkt
Printer-vælger med komplekse produktrelationer
punkt
GA4 datalayer implementering
punkt
PunchOut løsning til B2B/B2G kunder
Funktioner

Avanceret lukket B2B & B2G webshop

B2B webshoppen kører med individuelle priser for hver kunde, som hentes direkte fra Navision. Navision integrationen styrer over 400 millioner unikke priser, som hentes live fra Navision og vises hurtigt på frontend.

Med B2B kundemodulet har Daarbak Redoffice mulighed for at have logins til hver B2B kunde. Her er det også muligt at lave en begrænsning af varesortiment til bestemte brugere, så de kun kan købe godkendte varer.

Når B2B kunderne er logget ind, får de adgang til en kvikbestilling, hvor de kan oprette indkøbslister, der gør det nemt genbestille varer. Ligeledes har B2B kunderne det fulde overblik over alle tidligere ordre på Min konto.

B2B webshoppen har en personaliseret kategoristruktur der er afhængig af debitorspecifikke aftaler. Det sikre at kunderne eksporteres for de rigtige produkter.

For hver B2B kunde kan der for hver bruger sættes et maxbeløb per ordre. Hertil er der et brugerhierarki, hvor det kan konfigureres, at enskal godkende køb Ligeledes kan der tilknyttes en bestemt betalings- og fragtmetode til hver B2B bruger.


Kampagnemotor som er tilknyttet forskellige kundegrupper og ud fra disse grupper, kan webmasteren f.eks. lave specificeret email-kampagner i Klaviyo, der er integreret til Magento webshoppen.

Individuelle kundekataloger hvor kunden selv kan oprette grupper af gemte produkter og sælgerne kan tilføje produkter, der ikke er synlige andre steder på webshoppen.

Webshoppen har en avanceret fragt algoritme til at styre den leveringstid, der vises overfor kunden. Det er med til at sikre en glad kunde og nedbringe kundesupport henvendelser ved at kunden allerede ude på webshoppen er afstemt med, hvornår varen kan blive leveret.

B2B webshop

Udvidet NAV integration

Navision integrationen håndterer alt fra produkter til ordre, priser og kunder. Integrationen kører løbende hen over hele døgnet, så ændringer i Navision hurtigt kan komme over i Magento og omvendt. Daarbak Redoffice har adgang til ordren i NAV inden for maks. 1 minut efter ordren er lagt i webshoppen.

For at sikre en effektiv tovejs Navision integration sker der kun opdatering af de data, der bliver ændret i Navision og Magento.

Navision integrationen serverer priser i realtid for tusindvis af kunder dagligt. Systemet slår på et splitsekund priser op blandt mere end 400 millioner individuelle kundepriser. Priserne opdateres dagligt til Magento, så der kan blive vist aktuelle priser for kunderne i tilfælde af, at Navision mod forventning, er for længe om at finde priserne til kunden.

NAV integration til Magento 2
B2B kampagner Webshop

Avanceret prisregler

Avanceret prisregler til at afvikle forskellige salgskampagner, og dermed skabe mere salg og en mere levende webshop. Lav eksempelvis kampagner som:

punkt
Køb 2 og få den 3 med xx DKK rabat
punkt
Mængderabatter på kategoriniveau
punkt
Få x% rabat på den dyreste vare i kurven
punkt
Køb 3 produkter og få den billigste gratis
punkt
Køb produkt A og få produkt B til nedsat pris

PIM integration til Akeneo

Med PIM integrationen mellem Magento 2 og Akeneo har Daarkbak Redoffice fået optimeret processen med udarbejdelse og styring af produkttekster på webshoppen. Det har bidraget til en lettere arbejdsgang, når Ecommerce manageren arbejder med de mange produkttekster på tværs af flere webshops.

Akeneo er ligeledes med til at understøtte Redoffice Scan Office opkøbsstrategi, da de kan genbruge data og optimere processen på de andre webshops, som de har købt på deres vækstrejse.

PIM integrationen understøtter også deres internationale ambitioner, hvor man skal styre produktdata på flere sprog og herved spare på internationale salgsressourcer.

driftsikkerhed Magento webshop

Driftsikkerhed

For at sikre at alle processer og integrationer kører planmæssigt, har vi fokus på 24/7 overvågning samt måling på udvalgte parametre.

punkt
Øget kundetilfredsheden og nedbragt omkostninger til kundesupport via implementering af SMTP løsning, der sikre fremkomsten af ordre-dokumenter fra webshoppen.
punkt
Integriteten og sikkerheden i dataintegrationen håndteres af RabbitMQ, der overvåger og sikre at synkroniseringen begge veje håndteres sikkert og hurtigt.

Avanceret personalisering af viste produkter

Et vigtigt element i brugeroplevelsen på Daarbak Redoffices webshop har været at kunne vise de mest relevante produkter til kunderne.

Dette gælder både i produktoversigten, livesearch, søgeresultater, filtrering, produktanbefalingsbånd osv.

For at kunne en avanceret personalisering af produkterne til kunderne er webshoppen integreret med Relewise. Relewise analysere kundernes adfærd på tværs og samler denne for at kunne vise de produkter kunden forventer.

driftsikkerhed Magento webshop

PDF generator til sælgerne

Daarbak Redoffice havde et ønske om at gøre livet lettere for deres sælger i forhold til at danne pæne produktkataloger til kunderne. Det er der kommet en PDF generator ud af, hvor sælgeren med få klik får en pæn PDF, der kan videregives til kunden.

PDF generatoren er udstyret med en preview, som opdateres mens dataen tastes. Her kan sælgeren også vælge om der skal vises priser, weblinks og beskrivelse af varen.

Se nogle af vores andre cases
Webshop case WEXO
Webshop case WEXO
Webshop case WEXO
projektleder martin ehlers
Vil du høre mere?
Martin Ehlers
Projektleder
me@wexo.dk
eller
Tak for din besked - du hører fra os ASAP
Oops! noget gik galt, venligst prøv igen