Redoffice Scan Office A/S
Gå på opdagelse i Redoffice Scan Office webshoppen
redofficescanofficeshop.dk
En af Danmarks største kontorforsyningskæder valgte WEXO i 2015 som leverandør på hele E-commerce platformen, der både indebærer B2C og B2B løsninger samt en tung Dynamics NAV integration og PIM integration.
Løsningen er udviklet på Magento 2, og i nuværende stund er vi ved at tilføje en PWA frontend for at øge hastigheden yderligere på løsningen.
Redoffice Scan Office består af mere end 400 millioner kalkulerede priser fordelt på 60.000 varenumre, som webshoppen henter on-the-fly fra Dynamics NAV.
Redoffice Scan Office oplevede med deres nye platform en 35% forbedret konverteringsrate på en i forvejen veloptimeret løsning, da de skiftede til Magento 2.
Se videopræsentation af redofficescanofficeshop.dk
B2B webshoppen kører med individuelle priser pr. kunde, som hentes direkte fra Navision. Navision integrationen styrer over 400 millioner unikke priser, som hentes live fra Navision og vises hurtigt for kunderne ude på webshoppen.
Med B2B kundemodulet har Redoffice Scan Office mulighed for at have flere medarbejder-logins til hver B2B kunde. Her er det også muligt at lave en begrænsning af varesortiment til bestemte brugere, så de kun kan købe godkendte varer.
Når B2B kunderne er logget ind, får de adgang til en kvikbestilling, hvor de kan oprette indkøbslister, der gør det nemt og tidsbesparende for den enkelte kunde at genbestille varer. Ligeledes har B2B kunderne det fulde overblik over sine indkøb på Min konto, hvor alle webshop-ordre og ordre lagt hos sælgeren bliver listet.
B2B webshoppen har en personaliseret kategoristruktur, der er afhængig af debitorspecifikke aftaler. Det sikre at kunderne eksporteres for de rigtige produkter.
For hver B2B kunde kan der for hver bruger sættes et maxbeløb per ordre. Hertil er der et brugerhierarki, hvor det kan konfigureres, at en superbruger skal godkende køb foretaget af bestemte tilknyttede brugere. Ligeledes kan der tilknyttes en bestemt betalings- og shippingmetode til hver B2B bruger.
Kampagnemotor - B2B kunderne er tilknyttet forskellige kundegrupper og ud fra disse grupper, kan webmasteren fx lave specificeret email-kampagner i Klaviyo, der er integreret til Magento webshoppen.
Individuelle kundekataloger hvor kunden selv kan oprette grupper af gemte produkter og sælgerne kan tilføje produkter, der ikke er synlige andre steder på webshoppen.
Webshoppen har en avanceret fragt algoritme til at styre den leveringstid, der vises overfor kunden. Det er med til at sikre en glad kunde og nedbringe kundesupport henvendelser ved at kunden allerede ude på webshoppen er afstemt med, hvornår varen kan blive leveret.
For at opfylde GDPR-kravene har vi udviklet et GDPR modul til Magento 2, som automatisere slette-processerne.
Modulet sikrer bl.a., at alle kunder automatisk bliver slettet efter 2 år, hvis ikke de har været aktive på webshoppen. Ligeledes slettes ordre automatisk efter 5 år.
Navision integrationen håndterer alt fra produkter til ordre, priser og kunder. Integrationen kører løbende hen over hele døgnet, så ændringer i Navision hurtigt kan komme over i Magento og omvendt. Redoffice Scan Office har adgang til ordren i NAV inden for maks. 1 minut efter ordren er lagt i webshoppen.
For at sikre en effektiv tovejs Navision integration sker der kun opdatering af de data, der bliver ændret i Navision og Magento.
Navision integrationen serverer realtime priser for tusindvis af kunder dagligt. Systemet slår på et splitsekund priser op blandt mere end 400 millioner individuelle kundepriser. Priserne opdateres dagligt til Magento, så der kan blive vist aktuelle priser for kunderne i tilfælde af, at Navision mod forventning, er for længe om at finde priserne til kunden.
For at sikre en stabil NAV integration, kører der en konstant overvågning på forbindelsen til NAV, hvor vi også holder øje med at integrationen kører hurtigt og sikkert 24/7.
Avanceret prisregler til at afvikle forskellige salgskampagner, og dermed skabe mere salg og en mere levende webshop. Lav fx kampagner som:
Med PIM integrationen mellem Magento 2 og Akeneo har Redoffice Scan Office fået optimeret processen med udarbejdelse og styring af produkttekster på webshoppen. Det har bidraget til en lettere arbejdsgang, når Ecommerce manageren arbejder med de mange produkttekster på tværs af flere webshops.
Akeneo har også den fordel, at man kan skrive lange og gode produktbeskrivelser, som ellers ikke er muligt i NAV, pga. en begrænsning i antal tegn.
Akenoe er ligeledes med til at understøtte Redoffice Scan Office opkøbsstrategi, da de kan genbruge data og optimere processen på de andre webshops, som de har købt på deres vækstrejse.
PIM integrationen understøtter også deres internationale ambitioner, hvor man skal styre produktdata på flere sprog og herved spare på internationale salgsressourcer.
For at sikre en bedre arbejdsdag, har vi fokus på at alle processer og integrationen kører planmæssigt. Det sikre vi ved med 24/7 overvågning på kørsler af de forskellige processer samt måling på udvalgte parametre.
Med baggrund i Redoffice Scan Offices ambitioner på det digitale område, blev det besluttet at gå med en model, hvor WEXO fast afsætter en fuldtidsressource hver måned til videreudvikling på projektet. Der vil være én primær udvikler på projektet, men denne kan lade andre tage nogle af timerne, hvis det skønnes, at de har spidskompetencer, som vil kunne løse en opgave bedre.
Teamet består af en projektleder og flere udviklere, som er blevet eksperter på netop denne webshop. På den måde sikre Redoffice Scan Office leverancesikkerhed og hurtig time-to-market.