Instagram Shopping

28/10/2022
Download whitepaper

Med Instagram Shopping, kan du tagge op til fem produkter pr. billede eller 20 produkter pr. karussel, du lægger op på din virksomheds Instagram konto. På den måde kan du bruge Produkttags til at fremhæve varer fra dit katalog direkte i dine billeder og videoer, så kunderne nemt kan trykke på dem, læse mere og i sidste ende foretage et køb.

Eksempel på brug af Instagram Shopping

En af fordelene ved Instagram Shopping er bl.a. at produkterne ofte ses i brug, fremfor et statisk produktbillede med hvid baggrund, hvilket i højere grad inspirerer brugeren. Har man skabt en interesse hos brugeren, kan de herefter vælge at klikke videre ind på produktet og få vist et mere detaljeret billede, en tydelig salgspris og en beskrivelse af produktet og dets funktioner.

Indenfor Fashion er det meget brugt at vise forskellige stilarter og sammensætninger med en "Shop the look" funktion. Shop the look præsenterer en model iført et sæt tøj hvorved brugerne har mulighed for at undersøge de enkelte elementer hver især eller købe hele sættet samlet. Dette er i stor grad samme tankegang som ligger bag Instagram Shopping. Instagram Shopping formår dog også at gøre hele købsoplevelsen mere gnidningsfri og fange brugerne på deres foretrukne sociale medie platform.

Udover af tagge de traditionelle billeder med produkter, kan Instagram brugere også hente inspiration i fanen Instagram-forretning, som tilbyder endnu flere måder for et brand at blive bemærket på. Under fanen forretning, kan personer opdage nye brands, produkter og udvalgte varer fra redaktører, personliggjort til den enkelte bruger.

Instagram fanen forretning
Tilbage til blogindlæg oversigten
Flere blogindlæg
Vil du høre mere?
eller
Tak for din besked - du hører fra os ASAP
Oops! noget gik galt, venligst prøv igen
Martin Tygsen
Partner
WEXO
30 21 21 77