Hos WEXO har vi mange års erfaring med at integrere ERP-systemer, økonomisystemer og marketingsystemer til kundernes Magento webshops. Gennem årene har vi samlet vores erfaring i stærke processer samt tekniske værktøjer, der sikrer gode integrationer med stabil drift.
Med mange processer, der går på tværs af flere systemer, er integrationer nødvendige for at opnå automatisering i virksomheden, og dermed en central forudsætning for effektivt at sikre mulighed for skalering og indtjening.
Vi hjælper vores kunder med at integrere deres e-handelsløsning til mange forskellige interne og eksterne systemer. Læs bla. om vores integration til Amazone.
Nedenstående har vi præsenteret et udvalg af de integrationstyper, vi har arbejdet med gennem årene. Herudover kan også nævnes produktfeeds til Google shopping, DBA, pricerunner mv., integrationer til MailChimp, Emailplatform, Campaignmonitor mv., integration til diverse betalingsgateways samt fragt/transportør virksomheder som PostNord, GLS, UPS, Dachser mv.
Magento integration til ERP systemer eller i daglig dansk tale økonomisystemer, er ofte et grundlæggende element i alle e-handelsløsninger leveret af WEXO. Vi sørger for, at integrationen tager hånd om dine produkters livscyklus og tilpasser omfanget af integrationen til jeres behov. De simpleste integrationer indeholder typisk blot produkt- og variantintegration, lageropdateringer samt ordreintegration til Magento. Andre eksempler på integrationer vi laver, kan være integration af data om virksomhedens sælgere, forhandlere og kunder - herunder rabatstrukturer, fakturaer og kreditnotaer på tværs af salgskanaler.
WEXO har stor erfaring i bl.a. Navision integration til Magento, hvor vi har vores egen Navision udvikler ansat. Med kompetencerne in-house kan vi tilbyde en mere kosteffektiv proces, hvor vi i samarbejde med dit Navisionhus finder den bedste løsning.
Har du et særligt stort behov for at kunne styre større mængder af tekster på webshoppen i forbindelse med driften af din e-handelsløsning, medfører det ofte en integration til et eksternt CMS-system. Det er fx e-handelsløsninger hos design- og brandvirksomheder, der har behov for avanceret indholdsstyring, hvor historien bag produktet er bærende for salget på webshoppen.
Vi ser det også ofte hos virksomheder, der driver en blog, eller andet videncenter omkring produktet eller branche, der støtter op om salget på webshoppen.
Når en organisation bliver større og behovet for organisering af produktdata rækker udover en simpel webshop, bør der være overvejelser om hvorvidt et PIM system vil kunne være en fordel. Udover at sikre at produktdata er ens på tværs af alle kanaler, giver et PIM en række tekniske fordele i forhold til at håndtere mange produkter, med mange produktegenskaber, i mange forskellige sprog, fra mange forskellige leverandører, og mange forskellige salgskanaler. Det hele kan kobles problemfrit til din Magento webshop. WEXO har god erfaring med integration af Pimcore til Magento.
Jeg har igennem flere år arbejdet tæt sammen med WEXO omkring e-handels løsninger til vores website i DK og NO, jeg har altid oplevet dem som kompetente samarbejdspartnere, med en god service. Der er hyppige dialoger og man oplever altid nærvær og engagement, stærk teknisk forståelse og sparring som sikre, at man får de bedste løsninger. Jeg er meget glad for samarbejdet.
Når man driver både fysisk butik og webshop vil det ofte være relevant at integrere sit POS system med sin Magento webshop. Således vil webshoppen fungere som en forlænget kasse i butiksnetværket. Der er særligt 2 gode grunde til at integrere sin webshop og sit POS.
1) Cross channel brugeroplevelse, hvor du bl.a. kan vise dine webshopbrugere den aktuelle butiksbeholdning på tværs af dine fysiske butikker, lade dem bestille til afhentning og lade ordren fra webshoppen gå til en bestemt fysisk butik mv.
2) Når din webshop deler et fysisk lager med en eller flere butikker, er opdateringsfrekvensen af lagerantal meget vigtige for ikke at sælge noget på webshoppen, som allerede er solgt i butikken. WEXO har stor erfaring i integration til POS systemer og Magento.
Et CRM-system sætter virksomheden i stand til effektivt at benytte kundens stamdata i virksomhedens salgs-, kundesupport- og marketingprocesser. Ved at arbejde struktureret med sine kunders data, kan processer samles og automatiseres, sælgere kan få et bedre grundlag at sælge på og I vil opleve en øget tilfredshed blandt jeres kunder.
Moderne CRM-systemer integreres til jeres Magento webshop, hvor brugernes stamdata og adfærd på shoppen sendes til CRM-systemet. Disse data kan bruges til at skabe mere effektive og målrettede kampagner.
For at promovere sit brand og produkter er der i dag mange, som vælger at integrere webshoppen med de Sociale Medier (SoMe). Integrationen med de sociale medier er mere end blot ”Like” og ”Del” knapper, det handler også om at få kunderne til at interagere med de sociale medier direkte på webshoppen. På en webshop er integration med sociale medier også i stor udstrækning brugt i arbejdet med at øge troværdigheden omkring webshoppen eller et produkt. Her er bl.a. integration til Truspilot udbredt, hvor den benyttes aktivt i arbejdet for at få anbefalinger fra kunderne.
Få en direkte integration mellem din webshop og nyhedsbrevssystem, hvor du er sikret at alle tilmeldte til nyhedsbrevet på webshoppen kommer direkte over i nyhedsbrevssystemet samt at alle frameldinger også opdateres i systemet.