CASE

Magento 2 til
Daarbak Redoffice

Shopware Enterprise opsætning

Custom B2B login flow

Specialpriser til alle B2B kunder

Kunde

Daarbak Redoffice

Opgave

Magento 2 til Daarbak, samt en

kompliceret Dynamics NAV- og PIM integration.

Samarbejdspartnere

Relewise

En PWA løsning som gør brug af Headless Commerce

Daarbak Redoffice (tidl. Redoffice Scan Office shop) er en af Danmarks største kontorforsyningskæder. I 2015 valgte de WEXO som leverandør på hele e-commerce platformen, der både indebærer B2C, B2B og B2G løsninger samt en kompliceret Dynamics NAV- og PIM integration.

Daarbak Redoffice består af mere end 400 millioner kalkulerede priser fordelt på 60.000 varenumre, som webshoppen henter on-the-fly fra Dynamics NAV.

Løsningen er udviklet på Magento 2 med en tilføjelse af en PWA frontend for at øge hastighed og performance. Content management håndteringen er forenklet, så den ikke håndteres fra Magento, men i stedet i et simplificeret management system. Dette er sammenkoblet med PWA frontenden, hvilket betyder at nye ændringer eller undersider vises med det samme uden behov for indeksering.

Den nye platform har bl.a. resulteret i en 35% forbedret konverteringsrate på en i forvejen veloptimeret løsning.

Dedikeret udviklingsteam

Med baggrund i Daarbak Redoffices ambitioner på det digitale område, blev det besluttet at gå med en model, hvor WEXO fast afsætter en fuldtidsressource hver måned til videreudvikling på projektet. Der vil være én primær udvikler på projektet, men denne kan lade andre tage nogle af timerne, hvis det skønnes, at de har spidskompetencer, som vil kunne løse en opgave bedre.

Teamet består af en projektleder og flere udviklere, som er blevet eksperter på netop denne webshop. På den måde sikre Daarbak Redoffice leverancesikkerhed og en hurtig time-to-market.

Avanceret lukket B2B & B2G webshop

B2B webshoppen viser individuelle priser fra Navision for hver kunde, med live-integration der håndterer over 400 millioner unikke priser. Daarbak Redoffice kan derfor oprette logins til hver B2B kunde med mulighed for sortimentsbegrænsning. Kunder får adgang til kvikbestilling, indkøbslister og ordrehistorik.

Systemet tilbyder personaliseret kategoristruktur baseret på debitoraftaler og inkluderer ordrebeløbsgrænser, brugerhierarki med godkendelseskrav samt tilknytning af specifikke betalings- og fragtmetoder.

Kampagnemotoren målretter markedsføring til kundegrupper via Klaviyo-integration, mens individuelle kundekataloger giver mulighed for specialprodukter. En avanceret fragtalgoritme sikrer derudover en præcis leveringstidsinformation, hvilket forbedrer kundetilfredsheden og reducerer supporthenvendelser.

Udvidet NAV integration

Navision integrationen håndterer alt fra produkter til ordre, priser og kunder. Integrationen kører løbende hen over hele døgnet, så ændringer i Navision hurtigt kan komme over i Magento og omvendt. Daarbak Redoffice har adgang til ordren i NAV indenfor maks. 1 minut efter ordren er lagt i webshoppen.

For at sikre en effektiv tovejs Navision integration sker der kun opdatering af de data, der bliver ændret i Navision og Magento.

Navision integrationen serverer priser i realtid for tusindvis af kunder dagligt. Systemet slår på et splitsekund priser op blandt mere end 400 millioner individuelle kundepriser. Priserne opdateres dagligt til Magento, så der kan blive vist aktuelle priser for kunderne i tilfælde af, at Navision mod forventning, er for længe om at finde priserne til kunden.

Avanceret prisregler

Avanceret prisregler til at afvikle forskellige salgskampagner, og dermed skabe mere salg og en mere levende webshop.

Lav eksempelvis kampagner som:

Køb 2 og få den 3 med xx DKK rabat

Mængderabatter på kategoriniveau

Få x% rabat på den dyreste vare i kurven

Køb 3 produkter og få den billigste gratis

Udvalgte features

Herunder ses nogle af de løsninger, der har styrket Daarbak Redoffices digitale tilstedeværelse og optimeret den digitale kunderejse.

Integration til Klaviyo
PIM-integration til Akeneo
Integration til Relewise
Genbestilling af varer
Optjening af bonuspoint
Notifikationer om leveringstid
Custom funktionaliteter
Avanceret personalisering af viste produkter

Et vigtigt element i brugeroplevelsen på Daarbak Redoffices webshop har været at kunne vise de mest relevante produkter til kunderne.

Dette gælder både i produktoversigten, livesearch, søgeresultater, filtrering, produktanbefalingsbånd osv.

For at kunne få en avanceret personalisering af produkterne til kunderne, er webshoppen integreret med Relewise. Relewise analysere kundernes adfærd på tværs og samler denne for at kunne vise de produkter kunden forventer.

Bliv inspireret af vores cases

Vi har været med til at udvikle webshops og digitale løsninger for en bred vifte af virksomheder og brancher. Hver case giver et indblik i, hvordan vi sammen med vores kunder har skabt resultater, der kombinerer forretning, teknologi og brugeroplevelse.

Vil du høre mere?

Vi vil meget gerne fortælle mere omkring os som virksomhed. og hvordan vi kan hjælpe dig.

Eller