Mobil e-handel

Vi har fokus på mobilshoppen i vores daglige arbejde med nye funktionaliteter på webshoppen, for at sikre at brugervenligheden er god og at det øget fokus på mobil e-handel også afspejler sig i jeres mobilshop.

Mobil e-handel

Danskere handler i stigende grad fra deres smartphones og tablets, det er derfor blevet endnu vigtigere at have en god mobil platform. Udover at sikre sin del af mobil e-handelssalget, er et brugervenligt mobilsite også vigtigt i forhold til at få en god rangering på Google.

 

Hos vores egne kunder oplever vi, at 40-60% af trafikken på webshopen kommer via mobile enheder (baseret på tal fra Google Analytics, december 2017). Det stiller krav til den mobile webshop. Samtidig går det stærkt med mobilhandlen, vi kan se at konverteringen på tablet matcher eller overgår det som vi ser fra desktop. Gennemsnitligt, på tværs af shops, ligger mobil-konverteringen dog fortsat et stykke under men med en klar opadgående trend.

Optimer mobilsitet

For at møde kunderne hvor de er, har vi fokus på den mobile platform og sikrer at den er optimeret til kundernes adfærd på mobiltelefonerne. Gennem en ordentlig navigation og brugeroplevelse, er vi med til at løfte andelen af salget på mobiltelefonen.

 

Menuen kommer til at fylde en større del af skærmen. Gerne med ikoner, så de besøgende let kan finde frem til de ønskede sider på shoppen. Det samme gælder for filtret på kategorisiderne og søgefunktionen, som vil blive brugt i endnu højere grad på mobilshoppen, for at få indsnævret antallet af produkterne.

Top